Kebaikan seterika wap yang anda patut tahu

Post a Comment


Seterika terbahagi kepada dua jenis: biasa dan wap. Walau bagaimanapun, antara semua faedah, menyeterika dengan seterika wap sebenarnya boleh menjimatkan masa anda.


Ya, seterika wap mungkin merupakan barang yang paling berguna bagi mereka yang sering melakukan perjalanan. Masa yang lebih singkat tidak bermakna keputusan yang mengecewakan.


Seterika wap yang membantu menyusun pakaian anda mempunyai banyak faedah, termasuk:


1. Menjimatkan masa


Jika anda tidak mempunyai banyak masa untuk menyeterika sebelum anda melakukan perjalanan, seterika wap adalah cara terbaik.


Seperti yang anda lihat, kelembapan yang terhasil boleh melicinkan walaupun kedutan yang paling degil dalam masa yang singkat. .


2. Keselamatan


Kelebihan seterika wap seterusnya ialah ia boleh digunakan dengan yakin kerana elektrik padam secara automatik.


3. Keputusan terbaik


Inginkan pakaian kelihatan bersih, berkilat dan profesional? Seperti yang anda lihat, wap panas yang dihasilkan membasahi gentian pakaian menjadikannya lebih mudah untuk digosok.


Selain itu, wap tidak merosakkan komponen gentian fabrik, jadi gentian kekal tegang dan kemasan yang cantik dikekalkan walaupun selepas seharian menyeterika.


4. Penyelenggaraan yang mudah


Penyelenggaraan yang mudah adalah satu lagi kelebihan seterika wap, kerana anda hanya memerlukan kain mikrofiber untuk mengelap bahagian luar seterika dan mengosongkan tangki air selepas setiap penggunaan.


Sebagai tambahan kepada kelebihan, seterika wap juga mempunyai kelemahan berikut:


1. Perlu isi semula air


Seterika wap menggunakan wap untuk melicinkan pakaian. Oleh itu, tangki mesti diisi dengan air dengan kerap. Masalahnya, apabila tangki kehabisan air, seterika tidak dapat menghasilkan wap.


Terutama jika tangki kecil, anda mungkin perlu menambah air beberapa kali semasa proses menyeterika.


Walau bagaimanapun, ini boleh diatasi dengan menyimpan bekas besar air bersih berhampiran seterika wap untuk memudahkan pengisian semula.


2. Hanya sedikit bahan dibenarkan


Tidak seperti seterika biasa, seterika wap tidak boleh digunakan pada semua jenis fabrik, terutamanya bahan berat seperti campuran bulu dan poliester.


Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai pelbagai jenis fabrik seperti linen atau kapas, anda boleh menggunakan seterika wap untuk melicinkan pakaian dengan sempurna.

Related Posts

Post a Comment

Subscribe Our Newsletter