Kurma sihat bagus untuk dimakan

Post a Comment


Jus kurma mempunyai banyak manfaat kesihatan jika anda meminumnya dengan kerap. Kedua-dua kanak-kanak dan orang dewasa boleh mendapat manfaat sepenuhnya daripada jus kurma.


Sudah tentu, apabila memilih jus kurma, anda mahukan jus kurma jenama yang baik yang bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat, tetapi juga bermanfaat.


Jenama jus kelapa sawit yang bagus pastinya lebih sihat untuk dimakan dan mempunyai banyak manfaat lain. Agar tidak tersalah beli jus sawit, perhatikan titik-titik pada label pembungkusan untuk melihat ramuan dan faedahnya.


1. Beri perhatian kepada pembungkusan botol


Sebotol jus kurma yang sedikit gelap akan membantu melindungi jus daripada matahari. Dengan cara itu jus kurma akan bertahan lebih lama dan mengekalkan khasiatnya dengan baik.


Ini tidak bermakna anda tidak boleh membeli jus kurma dalam botol jernih. Tetapi jus kurma dalam botol gelap adalah lebih baik.


2. Bahan pengawet


Perkara seterusnya yang saya ingin lihat pada pembungkusan ialah kandungan pengawet. Air kurma diminum untuk mengekalkan kesihatan dan menambah nutrisi. Oleh itu, anda harus memilih yang tidak mengandungi bahan pengawet.


Pengawet yang biasa ditemui dalam produk makanan dan minuman termasuk asid benzoik, kalium nitrit, asid sorbik dan sulfur dioksida. Jika anda melihat ini tertulis pada pembungkusan jus kurma, anda tahu bahawa jus kurma mengandungi bahan pengawet.


3. Kandungan garam


Kandungan jus kurma berbeza mengikut jenama. Satu-satunya cara untuk mengetahui ialah membandingkan rancangan individu. Lihat beberapa produk jus kurma yang ada dan lihat gred jus kurma yang ada untuk mengetahui yang mana satu yang terbaik.


4. Kandungan Tambahan Lain


Bahan-bahan lain yang ditambah kepada minyak sawit ditemui hari ini. Contohnya habbatus sauda, ​​propolis, Ankaku. Bahan-bahan tambahan ini memberi impak yang besar terhadap faedah yang anda perolehi daripada jus kurma.

Related Posts

Post a Comment

Subscribe Our Newsletter