Cara menyambung pendawaian kapasitor pam air Shimizu

Post a Comment


Mesin Pam Air Shimizu mempunyai tiga wayar berwarna berbeza dan setiap warna biasanya mempunyai fungsi yang perlu anda ketahui sebelum menyambung.


Bagi mereka yang membeli pam air Shimizu, sudah tentu kabel untuk menyambung ke bekalan kuasa juga disertakan. Jika anda tidak mempunyainya, anda perlu membeli sendiri di kedai elektronik, kerana ia tidak disediakan oleh pengeluar enjin pam.


Secara amnya, wayar pemeluwap pam air Shimizu boleh didapati dalam tiga warna: merah, biru dan kuning. Hanya yang merah dan biru yang perlu disambungkan, kerana yang kuning dibumikan atau bertindak sebagai penangkal petir yang dibumikan.


Walau bagaimanapun, hari ini kita jarang menggunakan wayar kuning atau jam dalam elektronik. Sebagai rujukan, selalunya setiap jenama dan jenis mesin pam air mempunyai warna kabel yang berbeza dengan jenama lain, tetapi kebanyakannya adalah sama.


Di bawah ialah cara menyambungkan talian pendawaian pemeluwap pam air Shimizu :


Untuk menyambungkan talian pendawaian pemeluwap pam air Shimizu, anda harus terlebih dahulu membeli kabel dari kedai elektronik yang menjual kabel dan membeli kabel berkualiti baik untuk memastikan jangka hayat.


Sebagai cadangan, saya cadangkan menggunakan kabel wayar dan bukannya gentian. Gentian mudah terbakar dan rapuh, jadi kabel pasti akan bertahan lebih lama, tidak seperti wayar.


1. Pilih suis atau palam yang berkualiti baik (hidup/mati). Menggunakan palam murah untuk masa yang lama akan memenatkan anda. kualiti rendah


2. Kemudian sambungkan talian kabel kapasitor pam air tawar dengan kabel yang mudah ditutup dengan penebat kemudian. Hanya ada dua sambungan, merah dan biru. Ini kerana kuning telur dikisar.


3. Balut setiap sambungan kabel yang anda buat dengan ketat dengan pita. Adalah disyorkan untuk menggunakan penebat hitam dan pastikan kabel tidak longgar atau terkelupas, mengelakkan perkara yang tidak diingini seperti litar pintas.


Di atas adalah cara menyambung kabel condenser pam air Shimizu, dan semoga dapat membantu mereka yang memerlukannya.

Related Posts

Post a Comment

Subscribe Our Newsletter