Jenis Mentega untuk Kuki

Post a Comment


Ramai yang tidak tahu mentega dan shortening adalah perkara yang sama cuma sebutannya sahaja yang berbeza.


Mentega jenama yang baik mestilah berasal dari pemprosesan susu tulen untuk mengekalkan rasa dan aromanya serta mengandungi lemak.

Jika syarat ini dipenuhi maka mentega akan menjadikan kek lebih berperisa, wangi, sedap, lembut dan juga rangup, nampak mudah kerana hanya berdasarkan isinya sahaja.


Dalam memilih mentega yang baik, terdapat beberapa faktor selain kualiti mentega, saya harap ini membantu.


1. Periksa keadaan pembalut mentega


Mentega dan pemendekan tidak sekuat marjerin, tetapi suhu tinggi mencairkan mentega dengan cepat, jadi jika bungkusan tidak dimeteraikan atau tidak ditutup rapat, kualiti mentega mungkin terjejas. .


Kadang-kadang paket mentega kemek, tetapi sebaiknya elakkan bungkusan sedemikian kerana ia menjadikan kek itu sedap.


2. Pastikan mentega tidak berkulat


Mentega yang disimpan secara tidak betul, seperti di tempat yang lembap atau panas, boleh membentuk acuan. Ini sukar dilihat dari luar, terutamanya jika bungkus mentega masih elok dan tidak koyak.


Untuk mengelakkan membeli mentega berkulat, perhatikan cara kedai menyimpan mentega.


3, tarikh luput mentega


Ini sangat penting kerana mentega tidak mempunyai jangka hayat yang panjang. Jika teksturnya tidak berubah dan mentega masih elok, anda harus memilih yang mempunyai tarikh luput yang lama.


Beri perhatian kepada nisbah kandungan mentega - mentega yang baik mesti mempunyai kandungan lemak sekurang-kurangnya 60% daripada keseluruhan susu. Kami juga mempunyai mentega masin dan tanpa garam. Garam ditambah, tetapi masih hambar.


Atas sebab ini, menggunakan mentega masin sebagai biskut akan menjadikannya lebih masin. Bagi mereka yang suka rasa masin, mentega jenis ini adalah yang terbaik.


Kemudian terdapat mentega organik bebas gluten dan laktosa untuk mereka yang mempunyai alahan tertentu.


Pilih Aroma dan Rasa yang Tepat - Lebih kuat aroma dan rasa mentega, lebih baik, tetapi untuk kek yang dipenuhi jem terung, anda mahukan bau mentega yang kuat.


Selain lemak yang terkandung dalam susu, ia juga mengandungi bahan seperti garam, yang mempengaruhi rasa dan aroma, jadi berhati-hati.


Ketersediaan Mentega - Secara umumnya, marjerin lebih terkenal dan biasa daripada mentega, jadi ia kurang biasa di pasaran.


Jadi, walaupun anda sudah memutuskan mentega mana yang sesuai untuk kek yang akan anda buat, pertimbangkan yang ini.

Related Posts

Post a Comment

Subscribe Our Newsletter